niedziela, 14 stycznia 2018

Ciasteczka brownie

Kiedy koleżanka podesłała mi zdjęcia swoich pięknych ciasteczek brownie, od razu poprosiłam o przepis. Pobiegłam do sklepu po składniki i kilka dni później upiekłam je po raz pierwszy. Następnego dnia znowu i znowu…. :) Ciasteczka brownie są kruche na zewnątrz, a miękkie w środku do tego bardzoooo czekoladowe. A ich wykonanie? Dosłownie 10 minut i lądują w piekarniku tylko na…. 10 minut. Następnie najtrudniejszy etap… oczekiwanie aż ostygną :) Jednak wierzcie Mi warte są tego by poczekać na nie kilka minut.





Czas przygotowania 10 minut + 10 minut pieczenia
Ilość porcji: 25 ciasteczek
Składniki:
  • 170g gorzkiej czekolady + 50g gorzkiej/deserowej czekolady
  • 150g cukru
  • 60g masła
  • 50g mąki
  • 2 jajka
  • 2 ½ łyżki kakao
  • ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50g orzechów włoskich


W małym garnuszku umieszczamy masło i zaczynamy podgrzewać. Kiedy większość się stopi dorzucamy 170g czekolady i mieszamy, aż do całkowitego rozpuszczenia. Zestawiamy z ognia i odstawiamy na bok. W misce miksera umieszczamy jajka i cukier, ubijamy przez kilka minut. Następnie dodajemy roztopioną czekoladę, mąkę oraz kakao z proszkiem do pieczenia. Mieszamy szpatułką albo mikserem na niskich obrotach. Czekoladę i orzechy siekamy na malutki kawałeczki, dorzucamy do ciasta i mieszamy szpatułką. Wstawiamy ciasto na kilka minut do lodówki/zamrażalki. Blachę piekarnika wykładamy papierem do pieczenia. Wyciągamy ciasto i nakładamy łyżką kulki na papier. Umieszczamy w piekarniku nagrzanym na 180 stopni na 10 minut.  Wyjmujemy miękkie ciastka i odstawiamy do ostygnięcia, Smacznego.












2 komentarze:

  1. Brownies to jedne z moich ulubionych smakołyków. Ostatnio po raz pierwszy robiłem je z dodatkiem solonego karmelu wg przepisu podanego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Przyznam, że byłem trochę sceptycznie nastawiony do tego dodatku, jednak jak się potem okazało, niepotrzebnie. Solony karmel jeszcze bardziej podkreśla walory smakowe tego deseru.

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly